7 Gouden tips om de aandacht van potentiële klanten te krijgen!

Druk, drukker, drukst. Potentiële klanten hebben wel iets anders te doen dan met jou praten. Want daarvoor moeten hun e-mails, vergaderingen en personeel even wachten. Hoe zorg je ervoor dat jouw potentiële klant alles laat staan en naar jou luistert?

Echt waar: je hebt ongeveer 30 tot 40 seconden voor het inhoudelijke deel van je acquisitiegesprek. Hoe krijg je de aandacht van je prospect in die ongelooflijk korte tijd? Hier 7 tips!

  1. Inkopper: gebruik je tijd nuttig. Dat betekent allereerst dat je pas gaat bellen als je jouw onderwerp in een halve minuut kunt uitleggen. Stel in die tijd altijd een vraag – op het antwoord kun je op voortborduren.
  2. Zorg dat het gesprek vanaf de openingszin om je potentiële klant draait. Mensen praten graag over zichzelf en hun bedrijf. Hoe meer jij over hen weet, hoe beter je de aansluiting kunt vinden.
  3. Een goede voorbereiding is dus essentieel.
  4. Ga niet te snel met je verhaal. Bouw af en toe stiltes in. Op die manier kunnen jouw vragen en wat je te zeggen hebt ‘landen’ bij je potentiële klant.
  5. Wees oprecht nieuwsgierig. Dit voelt je prospect; het zorgt voor een fijn gesprek.Gebruik denkpatronen om je klik met je prospect te versnellen. Je verhaal land beter en sneller als je de ‘taal van je potentiële klant’ gebruikt.
  6. Houd vol!
  7. Als uitsmijter de gouden regel aller tijden: het gaat NOOIT over wat jij zegt, maar om wat jouw potentiële klant HOORT.  En uiteindelijk om wat dat bij hem of haar teweeg brengt: jouw klant worden!

Comments are closed