7 Gouden tips om de aandacht van potentiële klanten te krijgen!

Druk, drukker, drukst. Potentiële klanten hebben wel iets anders te doen dan met jou praten. Want daarvoor moeten hun e-mails, vergaderingen en personeel even wachten. Hoe zorg je ervoor dat jouw potentiële klant alles laat staan en naar jou luistert? Echt waar: je hebt ongeveer 30 tot 40 seconden voor het inhoudelijke deel van je acquisitiegesprek. Hoe krijg je de aandacht van je prospect in die ongelooflijk korte tijd? Hier 7…

Read more

Afwijzing in acquisitie, Koude acquisitie

Afwijzing in acquisitie: 7 tips om hier alles uit te halen!

Acquisitie betekent vaak afwijzing. Helaas, maar waar. Wil je het maken in dit vak? Ontwikkel dan een beroepshouding waarin je ‘nee’ niet persoonlijk opvat. En vooral: leer iets van elke afwijzing. Ik geef je 7 tips! All Telemarketing is een succesvol telemarketingbedrijf. Maar ook ik heb ooit mijn eerste acquisitiegesprekken gevoerd, inclusief de onvermijdelijke afwijzingen. Deze technieken hielpen én helpen mij daarmee om te gaan. Wees rationeel Blijf rationeel, als…

Read more

Maak niet deze fouten in jouw sales pitch!

Het belangrijkste doel van je sales pitch? Interesse, betrokkenheid en soms zelfs passie genereren! Tijdens de sales pitch moet je prospect een oprecht verlangen ontwikkelen naar jouw dienst. Omdat ze zien dat die hen kan helpen hun droom waar te maken. Met hart én hoofd nemen ze dan de beslissing te kiezen voor jouw dienst. Waar moet je op letten en wat moet je vooral NIET doen?  Zien, horen, voelen…

Read more

Acquisitie: De top 5 slechtste acquisitie pogingen!!!

Er bestaan (heel veel!) vreselijke koude acquisitie pogingen! Dit is zowel frustrerend als motiverend voor mij. Soms word ik overvallen door plaatsvervangende schaamte, maar het herinnert me er ook aan hoe belangrijk acquisitie is. Als ondernemer heb ik het genoegen uit de eerste hand te ervaren hoe het is om een prospect te zijn. Ons bedrijf richt zich op telefonische acquisitie – dus je kunt wel begrijpen dat zelf benaderd…

Read more

Drie krachtige manieren om bezwaren te overwinnen tijdens telefonische acquisitie!

Bezwaren, je kent ze wel: mensen die bijna alles wat je zegt tegenspreken. Jouw blije “Het wordt heerlijk weer morgen!” beantwoorden ze met “Maar wel erg benauwd hoor, dat is niet zo fijn!” Je maakt een punt en ze nemen onmiddellijk de tegengestelde positie in. Lastig en nogal vermoeiend. Tijdens een telefonische acquisitie kan je dit ook overkomen. Hoe ga je daarmee om? Drie tips!  Het lijkt wel alsof deze…

Read more

Waarom referenties/klantbeoordelingen niet werken!

Tijdens acquisitiegesprekken probeer je je prospects te beïnvloeden. Je wilt hen overtuigen om voor jouw dienst te kiezen, of dit op zijn minst serieus te overwegen. Heb je daarbij iets aan de positieve ervaringen van eerdere klanten? Dat hangt er maar net vanaf: heeft jouw prospect een intern of een extern referentiekader? Je hebt mensen die beslissingen vooral nemen op basis van hun eigen ervaringen; zij hebben een voorkeur voor…

Read more

Koud bellen, voorkom deze fout bij het opvolgen van je sales gesprek!

Koud bellen, na een succesvol acquisitie gesprek wil je je prospect natuurlijk ook goed schriftelijk informeren. Hoe doe je dat? Met een kort overzicht of gedetailleerde informatie? Dat hangt af van het denkpatroon van je prospect: globaal of specifiek. Pas je informatie daar op aan. Een globale denker kijkt graag naar de grote lijnen. Een specifieke denker wil zoveel mogelijk duidelijke gegevens. Daarom raad ik je aan minimaal twee sets…

Read more

Eenvoudige tips uit de neurotelemarketing om motivatie te herkennen!

Functioneer je beter met een wortel voor je neus of een dreigende de stok achter je? Deze blog weer twee nieuwe denkpatronen uit de neurotelemarketing: bereiken of vermijden. Twee hele verschillende manieren van denken. Ontdek wat jouw prospect motiveert! We zijn nog lang niet uitgepraat over neurotelemarketing. Als je kijkt naar de afbeelding hierboven, wat hoort dan bij jou? Leef je vanuit het idee dat je voortdurend problemen moet ondervangen?…

Read more

Denkpatronen voor succesvolle acquisitiegesprekken!

Neurotelemarketing is niet moeilijk én het loont. Luister goed, volg de denkpatronen van je prospect en maak daar gebruik van. Daarover kon je lezen in onze vorige blog. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel denkpatronen kunnen herkennen! Daarom bespreek ik vanaf nu regelmatig een paar denkpatronen. Allereerst ‘reactief’ en ‘proactief’. Ofwel: ‘denken’ versus ‘doen’. Je denkpatroon hangt af van de manier waarop je je energie gebruikt. Zit die in je…

Read more

Neurotelemarketing, stap in de schoenen van je prospect!

Neurotelemarketing. Ik hoor je al zuchten. Niet doen! Het klinkt ingewikkeld – maar dat is het niet. Je luistert gewoon goed naar wat je prospect zegt, volgt zijn of haar gedachtegang en past je gesprek daar op aan. Dat deed je waarschijnlijk al (hoop ik), maar niet bewust en daardoor niet altijd zo effectief. Neuromarketing zet alles op een rij. Pas het gericht toe en versterk je communicatie! Met neurotelemarketing…

Read more