Eenvoudige tips uit de neurotelemarketing om motivatie te herkennen!

Functioneer je beter met een wortel voor je neus of een dreigende de stok achter je? Deze blog weer twee nieuwe denkpatronen uit de neurotelemarketing: bereiken of vermijden. Twee hele verschillende manieren van denken. Ontdek wat jouw prospect motiveert! We zijn nog lang niet uitgepraat over neurotelemarketing. Als je kijkt naar de afbeelding hierboven, wat hoort dan bij jou? Leef je vanuit het idee dat je voortdurend problemen moet ondervangen?…

Read more

Denkpatronen voor succesvolle acquisitiegesprekken!

Neurotelemarketing is niet moeilijk én het loont. Luister goed, volg de denkpatronen van je prospect en maak daar gebruik van. Daarover kon je lezen in onze vorige blog. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel denkpatronen kunnen herkennen! Daarom bespreek ik vanaf nu regelmatig een paar denkpatronen. Allereerst ‘reactief’ en ‘proactief’. Ofwel: ‘denken’ versus ‘doen’. Je denkpatroon hangt af van de manier waarop je je energie gebruikt. Zit die in je…

Read more

Neurotelemarketing, stap in de schoenen van je prospect!

Neurotelemarketing. Ik hoor je al zuchten. Niet doen! Het klinkt ingewikkeld – maar dat is het niet. Je luistert gewoon goed naar wat je prospect zegt, volgt zijn of haar gedachtegang en past je gesprek daar op aan. Dat deed je waarschijnlijk al (hoop ik), maar niet bewust en daardoor niet altijd zo effectief. Neuromarketing zet alles op een rij. Pas het gericht toe en versterk je communicatie! Met neurotelemarketing…

Read more

Scoren met de KLIK Methode!

Gewoon gaan bellen om je dienst of product onder de aandacht te brengen? Verwacht dan niet meer dan matige resultaten. Zeker als het om een complexe dienst of product gaat. Gelukkig zijn er allerlei telemarketing-technieken, zoals De Klik Methode, waarmee dit wél lukt. Wij werken met De KLIK Methode. Een goed doordachte telemarketing techniek, gebaseerd op beproefde psychologische- en neurologische denkbeelden en principes. Een hele mond vol – maar het…

Read more

Lead generatie: hoe je meer omzet en waarde haalt uit jouw leads!

Gespecialiseerde lead generatie software om te bellen. Als je er eenmaal mee gewerkt hebt wil je nooit meer anders. Wij niet, in ieder geval. Een lead generatie software systeem levert heel veel op: enorme tijdwinst, gerichte klantinformatie en rapportages op maat. Alsof je de gedroomde personal assistent in dienst hebt. Lees hoe het werkt. Goede lead generatie software ondersteunt alle interacties met (potentiële) klanten. Wij gebruiken CallproCRM en zijn daar heel…

Read more

5 redenen waarom je telemarketing moet uitbesteden!

Een outbound telemarketeer of een in-house telemarketeer? Uitbesteden of niet? That’s the question, voor veel bedrijven. Ofwel: laat je de telemarketing over aan professionele telemarketeers of regel je iemand binnen je bedrijf? Dat laatste lijkt goedkoper, maar is het meestal niet. Lees waarom. Klanten en collega’s vragen me vaak naar de ‘echte’ verschillen tussen een professionele telemarketeer en een in-house telemarketeer. Wat is beter? Uitbesteden? En waarom eigenlijk? Die discussie…

Read more

Twee redenen waarom een telemarketing script niet werkt!

Telemarketingscripts zijn rare dingen. Probeer maar eens een goed gesprek op gang te brengen als je alleen maar vaststaande teksten op mag lezen. Bovendien gaat een telemarketing script uit van wat jij te verkopen hebt, niet van wat je prospect nodig heeft. Erg Telemarketing 1.0 – erg ineffectief. Een telemarketing script legt bellers teksten voor die ze letterlijk uit moeten spreken. Na de openingszin geeft de prospect een antwoord dat…

Read more

Koude acquisitie binnenkomers

Koude acquisitie binnenkomers en succesvolle follow-up acties!

Iedereen weet: een eerste indruk kun je niet overdoen. Een goede binnenkomer bij koude acquisitie is dus belangrijk. Het bepaalt of je je verhaal mag doen bij een prospect. En dat is weer belangrijk voor je conversie: het percentage prospects dat de actie onderneemt waar jij op inzet. Bijvoorbeeld een bezoek aan je website. Memorabele koude acquisitie follow-up acties houden je vervolgens onder de aandacht. Totdat de tijd rijp is…

Read more

Telemarketing follow-up, vijf tips om jouw prospects warm te houden!

Sta je in de startblokken om je dienst of product te verkopen? Altijd goed, maar realiseer je wel dat prospects pas kopen als ze daar klaar voor zijn. En dat kan even duren. Je moet dus scherp in gaten wanneer het zover is: telemarketing follow-up is belangrijk. Ofwel: houd contact! Mensen zijn druk en worden overspoeld door informatie. De kans is groot dat je een leuk en veelbelovend gesprek voert…

Read more

De Telemarketing afspraak die gedoemd is om te mislukken!

Een groot struikelblok is de ongekwalificeerde telemarketing afspraak. Een succesvolle telemarketing campagne betekent veel afspraken. Toch? Nee dus. Niet noodzakelijkerwijs. Want je resultaten leveren lang niet altijd klanten op. De ongekwalificeerde telemarketing afspraak is nog erger dan helemaal geen afspraak… Even voor de duidelijkheid, een gekwalificeerde telemarketing afspraak is een afspraak met iemand die: • precies weet waarom hij of zij jou wil zien; • echt gebaat is bij jouw…

Read more