Dé telemarketing succesformule voor jouw complexe dienst!

Dé telemarketing succesformule:

Levert jouw bedrijf een complexe dienst? Dan verloopt de verkoop – als het goed is – heel anders dan die van een standaarddienst.

Kleinere afzetmarkt – meer specifieke kennis

Stel, je levert energie: een standaarddienst in een grote markt. Er is niet veel kennis over je prospect nodig om deze dienst te kunnen verkopen. Ieder bedrijf heeft energie nodig. Hierbij wordt meestal Telemarketing 1.0 toegepast. Maar wil je een ingewikkeld engineering ontwerpproces verkopen? Daar is minder vraag naar. Kort gezegd: hoe complexer de dienst die je levert, hoe kleiner de afzetmarkt.

Vergroot je verkoopkansen

De markt waarin jouw bedrijf complexe diensten levert is dus beperkt. Je specialiseert je in een bepaalde branche of nichemarkt. Daarin zijn je kansen relatief beperkt, ten opzichte van een standaarddienst. Daarom is het zaak je prospects goed te selecteren. Bij wie maak je het meeste kans? 2.0 telemarketeers helpen en adviseren je hierbij.

Korte verkooptijd

Het is ook belangrijk dat je snel bepaalt wat gekwalificeerde prospects zijn. Vanwege de lange doorlooptijd vergt het verkoopproces veel tijd. Je wilt dus geen tijd verspillen. De beste verkopers nemen dan ook snel afscheid van ongekwalificeerde prospects. Ook zorgen Telemarketing 2.0-bellers voor regelmatig contact met prospects en overhandigen de lead aan de verkoper zodra de prospect hieraan toe is. De verkoper kan zo focussen op waar hij goed in is: verkopen!

Besluitvorming door meerdere mensen

De oplossing die jij biedt moet meestal aansluiten bij diverse bedrijfsonderdelen. Als je bijvoorbeeld een lopende band voor een fabriekshal verkoopt, moet dit product op allerlei gebieden kloppen: de afmetingen, de unieke functies, enzovoorts. Daarom is er bij het beslisproces al gauw een heel team beslissers betrokken. Van een supervisor en leidinggevende tot het management. Je moet dus weten wie je precies wilt spreken, binnen het bedrijf. 2.0 telemarketeers zoeken uit wie dat zijn en benaderen hen.

Contact op hoog functieniveau

Maar voordat we dat doen, verzamelen we informatie. Op de juiste plek en bij de juiste mensen. De beslissers vind je op allerlei niveaus. Van strategisch- en directieniveau tot het management, dus de benadering moet op hen allemaal gericht zijn. Dat doen we met zoveel mogelijk voorkennis over het bedrijf van prospect. En ook over wat jij hen aan passende oplossingen te bieden hebt. Daarmee kunnen we in ieder gesprek de pijnpunten én de ideale situatie ter sprake brengen. Telemarketing 2.0-bellers zijn gewend om op zowel hoog- als wat lager niveau te communiceren – en doen dit met plezier.

Onderscheiding van jouw dienst

Bij de benadering van deze mensen is er meer nodig dan alleen de naamsbekendheid van jouw bedrijf. De waarde die jouw dienst toevoegt moet jouw prospect aanspreken. Persoonlijk contact is daarbij belangrijk. Telemarketing 2.0 contacteert dus alle relevante personen, zorgt voor een inhoudelijk gesprek en stelt de juiste vragen.

Benut alle kansen

In een notendop, de succesformule voor telemarketing is telemarketing 2.0, dat helpt je bedrijf:

  • via persoonlijk contact informatie in te winnen over de pijnpunten van een prospect
  • relaties te bouwen
  • een salespipeline opbouwen

Jouw complexe dienst is hierin voortdurend onze leidraad. We zorgen voor een beproefde methode en tactieken die je kunt inzetten om nieuwe klanten te vinden. Zodat je bedrijf alle kansen benut en de ROI verhoogt.

In onze volgende blog lees je meer over hoe All Telemarketing klanten werft voor jouw complexe dienst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *