Lead generatie: hoe je meer omzet en waarde haalt uit jouw leads!

Gespecialiseerde lead generatie software om te bellen. Als je er eenmaal mee gewerkt hebt wil je nooit meer anders. Wij niet, in ieder geval. Een lead generatie software systeem levert heel veel op: enorme tijdwinst, gerichte klantinformatie en rapportages op maat.

Alsof je de gedroomde personal assistent in dienst hebt. Lees hoe het werkt. Goede lead generatie software ondersteunt alle interacties met (potentiële) klanten. Wij gebruiken CallproCRM en zijn daar heel tevreden over. We zetten de voordelen op een rij:

  1. Tijdwinst

Het cliché klopt: tijd is geld. Dus tijdwinst is altijd welkom. Maar niet alleen vanwege de financiële besparing; ook omdat efficiënt werken gewoon veel fijner is.

  • Bellijsten

Actuele, relevante bellijsten komen via een druk op de knop uit het systeem gerold. De ingebouwde ‘alarm must call-lijst’ zorgt ervoor dat je nooit meer iemand vergeet te bellen. Telefoonnummers zelf intoetsen hoeft ook niet meer.

  • Verzending informatie en afspraak bevestigingen

Via een paar simpele handelingen stuur je gepersonaliseerde informatie naar je prospects, op basis van actuele klantgegevens. Dat geldt ook voor de mails binnen email-marketing campagnes. En een afspraak bevestiging wordt direct drie keer verstuurd: naar de klant, naar de accountmanager en rechtstreeks in agenda.

  • Voorbereiding

Je checkt in hoog tempo de LinkedIn-pagina, Google-nieuws, Twitter en de website van het bedrijf van je prospect. Een belangrijke bijdrage aan een efficiënte voorbereiding, waarmee je goed geïnformeerd het gesprek aangaat.

 

  1. Klantinformatie

Het lead generatie software systeem houdt voortdurend bij wat de klant interesseert. Waar kijken ze naar? Wat doen ze nu? Wanneer kunnen we het beste bellen?

  • Leadscore

De leadscore geeft aan welke prospects op dit moment echt interessant zijn. Wie is er klaar om een afspraak te maken? Het systeem bepaalt de leadscore door punten toe te kennen aan leads.

Even simpel gesteld: hoe meer punten, hoe warmer de lead. Een uitgebreide dialoog met de prospect levert bijvoorbeeld 5 punten op, informatie verzenden 10 punten, het downloaden van je whitepaper 15 punten, enzovoorts. Zo weet je altijd precies met welke prospects je op dit moment intensief contact moet houden.

  • Geïntegreerde Email-marketing

Via een email-marketingcampagne informeer je je prospect over nieuwe ontwikkelingen. De lead generatie software houdt bij of je prospect de email opent en doorklikt naar de website.

Ook kan het de prospect naar andere campagnes leiden. Stel: de prospect klikt vanuit een campagne ‘damesschoenen’ door naar ‘herenschoenen’. Je kunt het systeem zo instellen dat de prospect dan automatisch ook wordt toegevoegd aan de email-marketingcampagne ‘herenschoenen’.

  • Website tracking

Website tracking vertelt je wie wat doet. Superhandig, want zo zie je wie je website bezoekt, welke pagina’s je prospects bekijken; wat hen interesseert. Het systeem verzamelt deze gegevens per prospect record. Zo krijg je overzichtelijke statistieken van prospect bezoeken aan jouw website. Daarmee kun je beter bepalen wanneer je moet bellen en waar dat gesprek dan over moet gaan.

 

  1. Rapportages op maat

Rapportages zorgen voor een helder beeld. De lead generatie software levert automatisch rapportages over elke prospect. Zijn er veranderingen ten opzichte van de weken of maanden ervoor? Wat is er gaande?

  •  Prospectinformatie

Voor iedere database kun je klantvelden op maat aanmaken. Op die manier verzamelt het systeem gegevens waarmee het rapportages maakt met belangrijke informatie over je prospect. Bijvoorbeeld met welk systeem ze werken en wie hun leveranciers zijn.

  • Vooruit plannen

Op basis van de rapportages kun je voorspellingen maken. Bijvoorbeeld hoeveel uur je nodig hebt om afspraken te maken. Of het aantal prospects dat je in het vizier moet hebben om aan je doelstellingen te voldoen. Je kunt je werk zo gemakkelijk een paar maanden vooruit plannen.

  • Activiteiten inzichtelijk maken

Het systeem levert je rapportages over de activiteiten van elke afzonderlijke klant. Daarmee kun je werkzaamheden heel direct sturen. Dat houdt telefonisch accountmanagers scherp.

Glasheldere ordening van relevante gegevens

Goede lead generatie software scheidt hoofdzaken van bijzaken. Alle prospect informatie krijg je automatisch en glashelder geordend aangeleverd. Heel veel relevante informatie. Altijd in de juiste volgorde, met de actuele zaken bovenaan de lijst. Daarmee kun je efficiënt aan de slag, zonder omwegen, zonder tijdsverlies. Alsof de perfecte personal assistent altijd voor je aan het werk is. Geweldige uitvinding!

 

Comments are closed