5 redenen waarom je telemarketing moet uitbesteden!

Een outbound telemarketeer of een in-house telemarketeer? Uitbesteden of niet? That’s the question, voor veel bedrijven. Ofwel: laat je de telemarketing over aan professionele telemarketeers of regel je iemand binnen je bedrijf? Dat laatste lijkt goedkoper, maar is het meestal niet. Lees waarom.

Klanten en collega’s vragen me vaak naar de ‘echte’ verschillen tussen een professionele telemarketeer en een in-house telemarketeer. Wat is beter? Uitbesteden? En waarom eigenlijk? Die discussie voer ik regelmatig. Meestal met klanten die zeker willen weten of het een goede beslissing is dit werk aan mij uit te besteden. Dat is het zeker! Ik zet vijf redenen op een rij – trek zelf je conclusie.

Reden 1: Kosten

Professionele outbound telemarketing ofwel telemarketing uitbesteden, kan op het eerste gezicht kostbaar lijken. Stel, een contract kost €25.000. Dat is inderdaad een boel geld. Je zou er ook een in-house telemarketeer voor kunnen inhuren. Maar ben je er dan? Ik weet vrijwel zeker van niet, want er komen een heleboel kosten bij.

Bijvoorbeeld voor werving en selectie, training, belsoftware, een werkplek, vakantiedagen en sociale voorzieningen. Ik noem maar wat. Reken hier gerust € 7.000 per jaar extra voor. En dat is nog voordat je in-house telemarketeer zelfs maar een telefoon heeft opgepakt. Dat werpt een ander licht op €25.000 voor een team professionele telemarketeers.


Reden 2: Ervaring

Het is nog niet eenvoudig om écht goede telemarketeers te vinden. Het vergt ervaring, tijd en inzicht. Wij testen onze kandidaten uitgebreid. Bijvoorbeeld door hen te vragen een (psychometrische) vragenlijst in te vullen, waarmee we denkpatronen tijdens het werk in kaart brengen. We willen namelijk heel zeker weten dat ‘telemarketeerbloed’ door de aderen van onze telemarketeers stroomt. Mensen met hart voor de (jouw!) zaak en een gedegen beheersing van gesprekstechnieken.

Waarom zou je dus het risico lopen een niet of matig geteste kandidaat in te huren? Door uitbesteding aan een professioneel telemarketingbedrijf ben je verzekerd van gemotiveerde en resultaatgerichte bellers. Mensen met ervaring met jouw doelgroep, die effectieve bezoekafspraken maken.

Reden 3: Expertise

Professionele telemarketeers verdiepen zich vooraf grondig in de branche en de bedrijven. Op die manier vind je serieus gekwalificeerde prospects. Vervolgens nemen we altijd alleen contact op met een beslisser binnen dit bedrijf; een zeer effectieve manier om geen tijd te verspillen. Onze jarenlange ervaring in de dialoog met deze beslissers – op alle niveaus – is vaak doorslaggevend.

We brengen altijd een duidelijke, consistente boodschap. Volgens een uitgebreid geteste, vaste formule. Daarmee breng je snel belangrijke zaken in beeld. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de gesprekken en het aantal afspraken . Een in-house telemarketeer moet deze boodschap zelf ontwikkelen en testen. Dat kost tijd en geld – en dan weet je nog niet eens zeker of het zal lukken.

Reden 4: Flexibiliteit

Professionele telemarketeers zijn flexibel. Het is onze core business om nieuwe telemarketing-ontwikkelingen op de voet te volgen – en daar waar interessant direct toe te passen. Ook controleren wij de stroom afspraken. Heb je veel afspraken nodig? Wij zorgen ervoor. Juist even niet, bijvoorbeeld omdat het vakantietijd is of ziekte binnen je bedrijf? Geen probleem. En natuurlijk zit je bij ons nooit vast aan vaste, langlopende contracten.

Reden 5: CRM/Software

Een in-house telemarketeer werkt vaak met hetzelfde CRM-systeem als je accountmanagers. Helaas is dat systeem ongeschikt voor telemarketing: het is niet gebouwd om efficiënt te bellen. All Telemarketing belt met een CRM-systeem van topkwaliteit, speciaal ontwikkeld voor telemarketing.

Daarmee bespaar je flink op herhalende taken, zoals relevante bellijsten aanmaken en nummers intoetsen. Ook heeft het uitgebreide rapportagemogelijkheden. Bijvoorbeeld over je pijplijn met kansen, leadscores, websitetracking en de profiling van prospects. Het systeem is continue bezig met prospectgegevens updaten en bijwerken. Zodat is elke lead altijd optimaal is.

Via dit CRM-systeem bepalen we ook hoe sterk je marktpositie binnen je doelgroep is. Met die informatie in de hand richten we ons proactief op je prospects. En stemmen we je boodschap heel goed op hen af.

Goedkoper, effectiever & winstgevender

Telemarketing uitbesteden aan een team outbound telemarketeers lijkt dus misschien op het eerste gezicht een flinke aderlating. Maar uiteindelijk is het meestal een stuk goedkoper, effectiever en winstgevender dan een in-house telemarketeer.

Lees de volgende keer alles over de ins & outs van telemarketing crm/software

Comments are closed