Drijfveren: Welke drijfveren bepalen het succes van telemarketeers?

Drijfveren bepalen het succes van telemarketeers! Waarom doe je wat je doet? Wat zijn je drijfveren? Het is misschien wel een van de belangrijkste vragen die je jezelf kunt stellen. Als mens, maar ook als bedrijf of organisatie. Wij weten precies wat ons beweegt – en daarom ook waarom telemarketing 2.0 werkt.

Welke drijfveren bepalen het succes van een succesvolle telemarketeer?

Eerst waarom – dan hoe

Succesvolle bedrijven gaan in de eerste plaats uit van het ‘waarom’ van hun bestaan. Waar krijg je energie van? Eigenlijk simpelweg: wat maakt je blij? ‘Hoe’ komt daarna pas. Hierover kon je al lezen in onze blog over de ‘The Golden Circle’. Wij vertellen je graag over onze drijfveren. Waar wij blij van worden – en waarom we succesvol zijn.

Wij zijn nieuwsgierig

We houden van afwisseling. Geen dag is hetzelfde! Variatie in onderwerpen en projecten is echt een must voor ons. Zo blijven we uitgedaagd en van alle markten thuis. Ook kiezen wij zelf onze onderwerpen en projecten. Want als die je aanspreken is het leuk om erover te bellen. Vanuit onze nieuwsgierigheid komen de vragen dan als vanzelf.

Flexibiliteit & humor

Voor ons geen vaste beltijden. We plannen zelf in wanneer we onze prospects (terug)bellen. Dat levert regelmatig leuke gesprekken op. Bijvoorbeeld met een drukbezette manager, die zegt dat hij overdag geen tijd heeft om ons te woord te staan. Als wij vervolgens vragen hoe laat we hem dan ’s ochtends of aan het einde van de dag kunnen terugbellen horen we vaak:

“Ha, ha, ik zit om 7 uur ’s ochtends al in de auto!” Waarop we – als het gesprek het toelaat -naar een eventueel ochtendhumeur kunnen informeren. “Geen last van? Dan bellen we u om 7.15 uur.”

Vrijheid in planning

Deze prospect zit op de afgesproken tijd echt te wachten op ons telefoontje. Want we hebben plezier in deze gesprekken en dat stralen we uit. En juist omdat we zelf de planning maken, kunnen we onze tijd goed benutten. Gaat het lekker, dan bellen we gewoon een aantal uur door. Ongeacht het tijdstip. Is er een voetbalwedstrijd? Dan wil niemand praten (wij ook niet!) en stoppen we gewoon.

Initiatief nemen

We nemen graag het initiatief. Als zelfstandig ondernemer benutten we alle mogelijkheden. Vooraf zoeken we interessante informatie op LinkedIn en de prospectwebsite. Daarover gaan we in gesprek met de prospect. Tijdens dat gesprek zijn we niet bang om vragen te stellen. We willen erachter komen wat de prospect echt nodig heeft, via een prettig communiceren. We bekijken onderwerpen vanuit verschillende standpunten en ontdekken we nieuwe kansen. Alle verzamelde informatie spelen we terug naar onze klant. We denken mee, zowel met onze klant als met de prospect.

Leren & uitdaging

Het is inspirerend om onderdeel te zijn van verschillende teams, bij verschillende bedrijven. Er valt altijd zoveel te leren over de ins- en outs van een bedrijf. We omarmen de uitdaging telkens meer uit ons zelf te halen. Daarom zetten we graag onze tanden in complexe projecten. Dan kunnen we al onze kennis, vaardigheid en creativiteit aanwenden. Dat betekent veel contact met de prospects, met onze klant en zijn medewerkers. We wisselen ervaringen uit en passen nieuwe strategieën toe.

Hechte band opbouwen

Ook volgen we de ontwikkelingen binnen de bedrijven van onze prospects. Omdat we voortdurend uitgebreide notities maken, kunnen we tijdens een gesprek altijd teruggrijpen naar eerdere verslagen. Dit wordt door iedereen op prijs gesteld en het zorgt voor een steeds hechtere band. Daardoor krijgen we weer meer informatie. Zo wordt het steeds eenvoudiger om de win-win situatie te vinden.

Vertrouwen

We bellen vaak meerdere jaren op ‘onze’ projecten. Dat is fijn, want zo leren we het bedrijf en elkaar echt goed kennen. Dat leidt tot een zeer soepele samenwerking, waarin je weet wat je aan elkaar hebt. De klant vertrouwt ons steeds meer toe – en dat is altijd weer een groot compliment. Zo bellen we na verloop van tijd vaak niet alleen ‘koud’, maar nemen we ook het accountmanagement op ons. Het is interessant om zo betrokken te zijn bij het proces.

Daarom!

Drijfveren van succesvolle telemarketeers brengen veel voldoening en plezier. Het is fijn als onze klant een succesvolle ontmoeting heeft met een prospect. Of als de order binnen is, en we krijgen een persoonlijk bedankkaartje voor ons harde werken en volhouden. Wij weten waarom we van ons werk houden – en daarom zijn we succesvol.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *