Innoveren in coronatijd

Hoe zet ik nu een propositie in de markt?

Toen Nederland medio maart in lockdown ging, intelligent of niet, zaten veel ondernemers per direct met de handen in het haar. Je herkent dat. Van verhalen, of wellicht je eigen onderneming. Door geen (grote aantallen) mensen meer te mogen zien, werd de bodem onder menig businessmodel vandaan geslagen. In één keer. Dus wat nu? In deze blog gaan we in op hoe je innoveert in coronatijd en zo een nieuwe propositie naar je doelgroep brengt.

Ondernemers laten zich niet zomaar uit het veld slaan. Geconfronteerd met een acuut probleem, maken zij werk van oplossing. Vaak lapmiddelen, maar iets is beter dan niets. Denk bijvoorbeeld aan restaurants die via het bezorgen van maaltijden toch iets van hun omzet (en voorraad!) proberen te redden, productiebedrijven die opeens mondkapjes maken en supermarkten die opeens schermen hebben om hun kassières te beschermen.

Wanneer de nood aan de man is kan er snel geïnnoveerd worden. Dat is maar goed ook. Zonder het vernuft en de creativiteit van menig Nederlandse ondernemer hadden we er nu een stuk slechter bijgezeten. Maar toch gaat het vaak om beperkte oplossingen. Alleen al de angst voor corona beperkt het economisch verkeer. Bedrijven twijfelen aan hoe zij hun activiteiten kunnen voortzetten, met inachtneming van de maatregelen en weten ook niet hoe afnemers en toeleveranciers hiermee omgaan. Dit alles zorgt voor een vertraging van het economisch verkeer en dus dalende omzetten.

Dat kan innovatie op zichzelf niet voorkomen. De vraag is bovendien of je doelgroep wel wéét dat jij je product of dienst coronaproof hebt gemaakt. En stel dat je, vanwege corona, met hele nieuwe producten gekomen bent, hoe benader je dan een nieuwe doelgroep?

Telefonische acquisitie

Bij All Telemarketing merken we een explosieve stijging van de belangstelling om geheel nieuwe proposities bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Leadgeneratie voor producten die zijn bedacht of aangepast in coronatijd, waarvan de doelgroep nog niet per se weet heeft. Dat ‘weten van’ is cruciaal. Waarschijnlijk weten je potentiële klanten nu ook even niet wat nog wel en niet kan of hoe zijn relatief nieuwe probleem, als gevolg van corona, opgelost moet worden. Met andere woorden: hij heeft ook een acuut probleem en zit heel erg op jouw telefoontje te wachten.

Laat ons je helpen om je nieuwe propositie in de markt te zetten. Wij laten je doelgroep weten dat hetgeen waar zij nu de grootste nood aan hebben, door jou wordt geleverd. Geheel coronaproof. Wij luisteren en we leggen uit. Juist complexere producten die om wat toelichting vragen, brengen wij al vele jaren succesvol onder de aandacht van zakelijk afnemers.

Dus laat weten hoe jij geïnnoveerd hebt in deze tijd en tot welke producten dat heeft geleid. Wie weet hebben wij een aantal klanten voor je.

Comments are closed