Sales coaching

Sales is relevant voor ieder bedrijf. Via sales maak je klanten van leads en verkoop je nieuwe producten aan bestaande klanten. Bij All Telemarketing zijn we gespecialiseerd in telefonische acquisitie in de B2B. Met andere woorden: wij plannen salesgesprekken in voor jou. En omdat deze tijd bij uitstek om flexibiliteit vraagt, helpen wij je extra bij het voeren van salesgesprekken via video. Oók met sales coaching.

Alleen weten we dat het voeren van salesgesprekken niet jouw uiteindelijke doel is. Je doel is meer omzet door meer klanten. Met andere woorden: je hebt alleen iets aan die salesgesprekken als ze ook daadwerkelijk tot nieuwe, betalende klanten leiden. En omdat dat jouw doel is, is dat ook ons doel. Wij werken daaraan door kwaliteit boven kwantiteit te stellen – dus gewoon gesprekken in te plannen met partijen die écht geïnteresseerd zijn – maar ook door jou of je mensen te helpen met conversie. Van een lead een sale maken, dus. Daarvoor zetten we persoonlijke sales coaching in. Met sales coaching helpen we jou of je salesmensen met behalen van resultaat uit salesgesprekken.

Wij leren je graag om beter te worden in sales. Wil je daarvan alvast een voorproefje? In onderstaand whitepaper leggen we uit hoe je meer haalt uit een eerste salesgesprek.

Download whitepaper

Cursus sales op basis van psychologie en praktijkervaring

Sales coaching geven we vaak aan mensen die zeker niet nieuw zijn met sales. Die hebben niet per se behoefte aan een volledige, theoretische beschouwing van overtuigingstechnieken. Al passen we die zeker toe. Maar waar onze cursus sales primair om draait zijn psychologische inzichten en directe praktijkervaring.

Psychologie

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er verschillende denkpatronen zijn, die bepalen op welke wijze iemand zich laat overtuigen. Zoals je weet is overtuigen geen kwestie van een spervuur aan argumenten afvuren. Op basis van hun persoonlijke psychologische profiel zijn mensen gevoelig voor bepaalde overtuigingstechnieken.

Onze sales coaching bestaat voor een belangrijk deel uit het herkennen van deze denkpatronen en het handelen naar specifieke patronen. Aan bepaalde woorden herken je iemands behoeften. Of iemand veel technische details van het product wil weten, of juist belangstelling heeft voor het eindresultaat. Zo pas jij je verhaal aan op waar de ander specifiek naar op zoek is. Welke informatie heeft de ander nodig om een beslissing te nemen?

Sales coaching op basis van praktijkervaring

Wat alle theorie gemeen heeft is dat zij de praktijk nooit volledig kan ontsluiten. Hoezeer wij ook geloven in theorie; de praktijk geeft er vaak net een andere twist aan. Daarom zijn praktijkervaring en praktijkdemonstratie een belangrijk onderdeel van elke cursus sales die we geven. Improvisatie en flexibiliteit zijn belangrijke voorwaarden voor veel succesvolle salesgesprekken.

Aan de slag met sales coaching?

Wil je jezelf of je professionals trainen in het voeren van betere salesgesprekken? Of wil je meer informatie over onze aanpak? Laat het ons weten en neem contact op met ons!

    Naam (verplicht)

    E-mail (verplicht)

    Telefoonummer

    Onderwerp

    Bericht